مصاحبه آرشیو خبر ها
سیلویا كیه ‌لینی؛ خواهری كه ستاره‌ محبوبش در یووه، برادرش نیست!

سیلویا كیه ‌لینی؛ خواهری كه ستاره‌ محبوبش در یووه، برادرش نیست!

 

شهر پیزا در منطقه توسكانی یكی از معروف‌ترین مناطق ایتالیا است. برج كج و معروف این شهر شهرتی جهانی دارد؛ اما بدون شك خانواده‌ی 6 نفره و موفق كیه‌لینی نیز جزئی جدایی‌ناپذیر از فهرست بلندبالایی است كه مردم این شهر ساحلی می‌توانند به آن افتخار كنند. بعد از سر و سامان یافتن تیم زنانِ یوونتوس، خیلی‌ها به درخشش «سیلویا كیه‌لینی» خواهر بازیكن محبوب یووه؛ «جورجو كیه‌لینی» در این تیم خوشبین بودند، اما او كه از خانواده‌ای كاملاً فرهنگی با استانداردها و اهداف متعالی است، تحصیلات دانشگاهی را در اولویت نخست قرار داد و برای مدتی كشورش را به مقصد شهر خودمختار «مورسیا» در شرق اسپانیا ترك كرد. با این حال او علی‌رغم توانمندی‌های فراوانش، به همراه این تیم در رقابت‌های دسته دوم لیگ زنان اسپانیا حضور دارد، هرچند به گفته خودش یك یوونتوسی هرگز برای طولانی مدت از تیم محبوبش دور نمی‌ماند. Rai Sport گفتگویی جالب و خواندنی با او در رابطه با برادرش، شرایط شخصی و فوتبالی‌اش، بازیكنان و تیم یووه انجام داده، كه با هم می‌خوانیم:

 

كمی از این فصل و شرایطت بگو.

 

حضور در یك لیگ خارجی هرگز آسان نیست. عدم آشنایی با زبان، نخستین مشكلی بود كه بعد از پیوستنم به مورسیا داشتم اما رفته‌رفته توانستم خودم را با شرایط جدید وفق دهم. در مجموع نیز فصل خوبی را در باشگاه «مورسیا» پشت سر گذاشتم.

 

در میان نام‌های سرشناس چرا «مورسیا» مقصد نهایی‌ات برای ادامه فوتبال شد؟

 

پیش از هر چیز برای ادامه تحصیل به اسپانیا آمدم و بعد به جستجوی باشگاهی برای ادامه فوتبال گشتم كه در نهایت نیز مورسیا در دسته دوم لیگ فوتبال زنان اسپانیا را انتخاب كردم. به نسبت درس و تحصیلات دانشگاهی؛ فوتبال برام بیشتر جنبه سرگرمی دارد و اولویت اصلی من، دست‌كم در شرایط فعلی، فقط تحصیلات عالیه است.

 

 

چه كسی را الگوی فوتبالی‌ات قرار داده‌ای؟

 

به عنوان یك مدافع همیشه جورجو را الگوی خودم قرار می‌دهم. باید مثل او همیشه در حال پیشرفت باشم. بالاخره روزی به ایتالیا و تیم فوتبال زنان یووه باز می‌گردم و راه جورجو را ادامه خواهم داد. فعلاً كه درگیر درس و دانشگاه هستم و فكر نمی‌كنم این اتفاق در فصل آتی محقق شود. با این حال هر وقت فرصت داشته باشم در میان كلاس‌ها و امتحانات بازی‌های تیم بانوان یووه را تماشا و نتایج تیم را دنبال می‌كنم.

 

بهترین بازیكن ایتالیایی در پست خودت كیست؟

 

«سارا گاما» مدافع یووه؛ او همیشه من را شگفت‌زده می‌كند؛ گاما یكی از بازیكنانی است كه من همیشه از او الهام گرفته‌ام. در یووه نیز بازیكن محبوبم بدون شك ماریو مانژوكیچ است. یكی از قدرتمند‌ترین مهاجمین فوتبالِ دنیا.

 

خوان كوادرادو در مصاحبه‌ای با اشاره به رقابت‌های این فصل سری آ، لیگ امسال را یكی از بهترین فصل‌های یووه در سالهای اخیر دانسته؛ فصلی كه در آن یووه برای فتح اسكودتو، مجبور به جنگیدن تا واپسین روزها بود. تو چطور فكر می‌كنی؟

 

به نظر من نخستین فصل پس از اتفاقاتِ كالچوپولی و صعود یووه با بازیكنانِ وفادارش، با آن همه امتیاز منفی از سری بی به سری آ در سال 2007 به همراه فصل 2011‐2012 و قهرمانی بدون شكست، از بهترین فصل‌های یووه در رقابت‌های سری آ بود. نكته‌ای كه خوان كوادرادو گفته درست و به‌جاست اما به نظر من، حتی این فصل نیز هرگز به اندازه دو موردی كه گفتم نبود.

 

عملكرد جورجو را در این فصل چطور دیدی؟

 

جورجو فصل مهیج و دشواری را به همراه یووه از سر گذراند. اگر نگویم بهترین، دست‌كم یكی از بهترین‌های این فصلِ بیانكونری‌ بود. استنباط من این است كه او در این مقطع سنی به سطح فنی و تاكتیكی‌ای رسیده كه به او اجازه نمایش‌هایی با این کیفیتِ فوق‌العاده را می‌دهد. بازی‌های این فصل او در ومبلی و مادرید جزو بهترین بازی‌های دوران ورزشی جورجو محسوب می‌شوند.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: